Хмельницький аеропорт / Airport Khmelnitsky / Хмельницкий аэропорт

Хмельницький аеропорт / Airport Khmelnitsky / Хмельницкий аэропорт

Зміст
Коротка історична довідка (за матеріалами із загальнодоступних джерел)..... 2
Розташування................................................................................................................. 3
Існуючий стан ................................................................................................................ 4
Черговість реалізації проекту реконструкції аеропорту....................................... 7
Перший сценарій реалізації проекту (тривалий) ................................................... 7
Другий сценарій реалізації проекту(оптимальний) ............................................... 8
Покрокова стратегія реалізації рекомендованого варіанту реконструкції аеропорту....................................................................................................................... 10
Перелік об’єктів аеропорту після реконструкції та короткий опис ................. 12
Розрахунок приблизних техніко-економічних показників на прикладі аеропортів з аналогічними показниками............................................................... 15
Об’єкти - аналоги ........................................................................................................ 15
Аналітика...................................................................................................................... 15
Розрахунки.................................................................................................................... 17
Рекомендації ................................................................................................................. 24
Додаток 1. Графік реалізації реконструкції аеропорту................................. 25
Додаток 2. Аеропорт «Хмельницький». Схема генерального плану перспективного розвитку.................................................................................... 27
Додаток 3. Орієнтовні вартості будівництва та реконструкції об’єктів ... 28
2
Коротка історична довідка (за матеріалами із загальнодоступних джерел)
Аеропорт у м. Хмельницький починає свою історію з 1952 року коли у м.Проскурові (нині м.Хмельницький) була утворена окрема ескадрилья, яка входила до складу 98 загону Чернівецького авіапідприємства Українського управління цивільної авіації, що проіснувала до 1 жовтня 1971 року.
До її складу входили:
• Аеропорт Кам'янець-Подільський;
• Аеропорти місцевих авіаліній: Проскурів, Теофіполь, Ізяслав, Полонне, Нова Ушиця.
Згідно з відповідним наказом Міністерства цивільної авіації СРСР від 12.04.1971 року на базі Хмельницької окремої авіаескадрильї було створено Хмельницьке авіапідприємство, підпорядковане Українському управлінню цивільної авіації та розпочалось будівництво нового аеропорту. В 1984 році з нього, на літаку Як-40, вже був виконаний перший авіарейс. На час проголошення Україною незалежності, Хмельниччина вже була із аеропортом, діяли вантажний та пасажирський термінали, митний пост.
Однак, наступні вісімнадцять років стали для хмельничан-авіаторів фатальними. Тодішня криза в державі боляче вдарила по аеропорту. Прийшов у жалюгідний стан аеровокзал. А найголовніше – аеропорт припинив приймати літаки.
Саме в цей час виникло питання про реорганізацію аеропорту і вже з 1 квітня 1994 року, згідно з наказом Міністра транспорту України № 448 від 26.11.1993 р., замість одного підприємства було створено чотири самостійних підприємства:
• Державне підприємство «Аеропорт-Хмельницький» (тепер - комунальне підприємство «Аеропорт-Хмельницький»);
• Хмельницьке регіональне відділення авіакомпанії застосування авіації в народному господарстві (ЗАНГ);
• Хмельницьке регіональне відділення Державіакомпанії «Авіалінії України»;
• Регіональне підприємство «Украерорух».
Пізніше державне підприємство «Аеропорт-Хмельницький» було перейменоване в обласне комунальне підприємство «Аеропорт-Хмельницький» на підставі рішення Хмельницької обласної ради від 19.12.2001 року № 21, а 30.03.2004 року обласне комунальне підприємство «Аеропорт-Хмельницький» було перейменовано в комунальне підприємство на підставі рішення одинадцятої сесії Хмельницької обласної ради №31-11/2004. З 01.04.1994 р. Хмельницький аеропорт функціонував як самостійне підприємство. За період з 1994 р. по 2009 р. з аеропорту відправлено та прийнято 80 тис. пасажирів (в середньому 5300 на рік, або 15 на день), 2000 тон вантажів (133 тони щорічно, або 365 кг на день), 5500 рейсів (366 на рік, 1 рейс щодня).
У 2015 році було оголошено план реконструкції аеропорту, але реконструкція аеропорту не відбулась.
3
Розташування
Аеропорт розташований 7 кілометрів на південний захід від обласного центру – міста Хмельницький.
Висота над рівнем моря – 351 метр.
Координати: 49°21′ пн. ш. 26°56′ сх. д.
Код ICAO: UKLH
Код EATA: HMJ

Існуючий стан
Загальна площа земельної ділянки, яку займає аеропорт – близько 135 га. Аеропорт має штучну злітно-посадкову смугу (ШЗПС) з бетонним покриттям розміром 2200×42 м, що відповідає класу В (згідно класифікації СВЦАО). Станом на сьогоднішній день ШЗПС значно пошкоджена і не може приймати повітряні судна (фото 1-4).

Фото 1-4. Існуючий стан штучної злітно-посадкової смуги.
Конструкція покриття існуючої ШЗПС:
• Армобетон В 27,5 (М350) h = 21-23 см b = (7,0х6) м . Сітка А-II d12-14 крок 200х200 мм
• Пергамін - 2 шари
• Піскоцемент М 40, h = 20 cм
• Земполотно із супіщаного грунту (заміна)
При візуальному огляді визначено, що значна кількість плит (близько 100 шт) підлягають заміні.
Схематичне зображення конструкції існуючої ШЗПС наведено нижче.

Фото 5. Існуючий стан перону. Маркування.
На пероні знаходяться повітряні судна, що вже давно не експлуатуються. Покриття перону не має пошкодження швів, аналогічних зафіксованим на злітно-посадковій смузі.
На аеродромі відсутнє метеообладнання та радіотехнічні засоби системи посадки. Світло-сигнальне обладнання (вхідні та обмежувальні вогні) на аеродромі є в наявності, але його стан не дозволяє припускати можливість відновлення.
Аеровокзальний комплекс аеропорту включає приміщення для обслуговування пасажирів загальною площею 1500 м², куди входив міжнародний сектор площею 800 м² (фото 6-7).

Діяльність аеропортів, взятих для порівняння, підтверджує можливість досягнення первинного планового показника впродовж трьох років.
Статистичні дані про співвідношення міжнародних і внутрішніх рейсів по аеропортах - аналогах є прямо протилежні і підтверджують можливість реалізації успішного проекту з орієнтацією, як на внутрішній, так і на зовнішній ринок.
Однак, слід врахувати те, що основний пасажиропотік по внутрішніх рейсах створюється у напрямку на Київ та у зворотньому напрямку, а відстань від Хмельницького до Києва складає лише близько 300 км.
На таких (коротких) відстанях традиційно масово використовується автомобільний транспорт. Тому для аеропорту «Хмельницький» розглядатиметься варіант орієнтування на ринок міжнародних пасажирських перевезень.
Слід зауважити, що чинником, який впливає на напрям розвитку аеропорту, є напрацювання регулярних рейсів визначеної авіакомпанії (чи групи авіакомпаній). Для Івано-Франківська - це Міжнародні авіалінії України, а для Херсона – Turkish Airlines.
Тому в період реконструкції об’єктів аеропорту необхідно розпочати переговорний процес, спрямований на забезпечення регулярних рейсів «якірними» авіакомпаніями.
Одним із шляхів вирішення даного питання могло б бути забезпечення присутності авіакомпанії з аеродромом базування в аеропорту «Хмельницький».
17
Розрахунки
Вихідні дані щодо розміру аеропортових зборів взято з Наказу Міністерства транспорту та зв’язку України № 433 від 14.04.2008 року, Додаток 18 «Аеропортові збори за обслуговування повітряних суден і пасажирів у міжнародному аеропорту «Хмельницький», який вже втратив чинність, однак містить інформацію про останні затверджені розміри надходжень від основного виду діяльності:
1. Збір за посадку - зліт ПС
1.1.Для міжнародних сполучень - 14,50 дол. США за 1 тонну МЗМ ПС.
1.2.Для внутрішніх сполучень - 5,00 дол. США за 1 тонну максимальної злітної маси повітряного судна .
2. Збір за обслуговування пасажирів в аеровокзалі
2.1.Для міжнародних сполучень - 15,00 дол. США за кожного відправленого пасажира.
2.2.Для внутрішніх сполучень - 5,00 дол. США за кожного відправленого пасажира.
3. Збір за забезпечення авіаційної безпеки
Для пасажирського ПС:
3.1.Для міжнародних сполучень - 3,90 дол. США за кожного відправленого пасажира.
3.2.Для внутрішніх сполучень - 1,80 дол. США за кожного відправленого пасажира.
Для вантажного ПС:
3.3.Для міжнародних сполучень - 2,60 дол. США за 1 тонну МЗМ.
3.4.Для внутрішніх сполучень - 1,80 дол. США за 1 тонну МЗМ.
4. Збір за наднормативну стоянку ПС - 0,3 дол. США за кожну годину наднормативної стоянки та кожну тонну МЗМ ПС.
Як вихідні дані для розрахунків приймаються наступні показники:
• Пасажиропотік:
o перший рік – 25 000 пасажирів;
o другий рік – 80 000 пасажирів;
o третій рік – 100 000 пасажирів;
o плановий приріст – 15% в рік
• відсоток пасажирів на міжнародних перевезеннях - 70%;
• відсоток пасажирів на внутрішніх перевезеннях – 30%;
• відсоток відправлених пасажирів – 50%;
• розрахунковий курс UAH/USD - 30
• середня кількість операцій посадка-зліт на рік:
o перший рік – 100 операцій;
o другий рік – 320 операцій;
o третій рік – 400 операцій;
18
• середній показник максимальної злітної маси повітряного судна – 60 т
• Вантажооборот:
o перший рік – 1 000 т;
o другий рік – 2 000 т;
o третій рік – 3 000 т;
o четвертий рік – 10 000 т;
o плановий приріст – 1000 т в рік.
• середній вага вантажу одного вантажного повітряного судна – 30 т
• прогнозоване збільшення експлуатаційних витрат – 10% на рік (з врахуванням приросту по інших показниках).

-----------------------------------------------Англійською мовою-----------На английском языке------------------In English--------------------------------------------------------------------------------

Carrying out of the feasibility studies development of the Communal enterprise "Airport Khmelnitsky"

EXPLANATORY NOTE

GRAPHICAL MATERIALS

PRE-PROJECT WORK

 

                                                   Content

Brief historical background (from materials of the public sources) 2

Location 3

Existing Condition 4

The priority of the Khmelnitsky airport reconstruction project 7

List of airport facilities after reconstruction 9

Recommendations 10

Annex 1. Overall shedule for the project implementation 12

Annex 2. Distribution of expenditures on objects in terms per years 13

Annex 3. Capital investments in terms per years, UAH including VAT 15

Annex 4. Schedule for the implementation of the 1st stage of the airport's reconstruction (restoration of activities) 16

Annex 5. Scheme of the general plan for long-term development (without changing the lengh of the landing strip) 17

Annex 6. Scheme of the general plan for long-term development (with the lengh of the landing strip) 18

Annex 7. Estimated cost of the construction and reconstruction 19

Brief historical background (from materials of the public sources)

The airport of Khmelnytsky begins its history from 1952, when the separate flying squadron was formed in Proskuriv (now Khmelnitsky), which was part of the 98 detachment of the Chernivtsi Aircraft Enterprise of the Ukrainian Civil Aviation Administration, which existed until October 1, 1971.

It consisted of:

 Kamyanets-Podolsky Airport;

⦁ Airports of local airlines: Proskurov, Teofipol, Izyaslav, Polonnoe, Novaya Ushitsa.

According to the order of the Ministry of Civil Aviation of the USSR dated April 12, 1971, the Khmelnitsky airline enterprise was created on the basis of Khmelnitsky separate air squadron, it was subordinated to the Ukrainian Civil Aviation Administration afterwords the construction of a new airport began. In 1984, the first flight was made on the plane Yak-40. At the time Ukraine proclaimed its independence, Khmelnitsky region had already its own the airport, It includes cargo, passenger terminals, and a customs post.

However, the following eighteen years have become fatal for Khmelnitsky-aviators. The current crisis in the state hit the airport in a bad state. Airport stopped taking airplanes.

According to the order of the Minister of Transport of Ukraine No. 448 of November 26, 1993, instead of one enterprise, four independent enterprises were created:

⦁ The state-owned enterprise "Airport-Khmelnitsky" (now - the airport-Khmelnitsky utility enterprise);

⦁ Khmelnitsky regional branch of the airline for the use of aviation in the national economy (ZANH)

⦁ Khmelnitsky regional branch of the state-owned airline "Airlines of Ukraine";

«Ukraeroruh Regional Enterprise.

Later, the state-owned enterprise "Airport-Khmelnitsky" was rebranded of the regional utility company "Airport-Khmelnitsky" on the basis of the decision of Khmelnytsky regional council of December 19, 2001, No. 21, and on March 30, 2004, the regional utility enterprise "Airport-Khmelnitsky" was renamed into the communal enterprise on the basis of the decision of the eleventh session of the Khmelnytsky Regional Council No. 31-11 / 2004. From April 1, 1994, Khmelnytskyi Airport functioned as an independent enterprise. For the period from 1994 to 2009. From the airport 80 thousand passengers were sent and taken. Passengers (on average 5,300 per year, or 15 per day), 2000 tons of cargoes (133 tons annually, or 365 kg per day), 5500 flights (366 per year, 1 flight per day).

In 2015, a plan for the reconstruction of the airport was announced, but the airport's reconstruction did not take place.

Location2

The airport is located 7 kilometers to the southwest from the regional center - the city of Khmelnitsky.

Height above sea level is 351 meters.

Coordinates: 49 ° 2 ° с. sh 26 ° 56 'in. etc. ICAO code: IZHN BATA code: NMZ

There is E 50 motorway (M 12) near aerport.

 

Current position

The total area of ​​the land occupied by the airport is about 135 hectares. The airport has an artificial runway with a concrete covering of 2200x42 m, which corresponds to class B (according to the classification of the artificial runway). Currently the artificial runway is significantly damaged and can not accomodate airplains (photo 1-4).

Photo 1-4. The current position of the artificial runway.

Artificial runway consists of

⦁ Armobeton In 27.5 (M350) L = 21-23 cm L = (7.0x6) m.

Grid A-I1 612-14 step 200x200 mm

⦁ Parchment - 2 layers

⦁ Mascot M 40, L = 20 cm

⦁ Groundwater from sandy soils (replacement)

Land cover consists of from subterranean soil

In the visual inspection, it is clear that a significant number of plates (about 100 pieces) are subject to replacement.

A schematic diagram of the artificial runway design of the is given below.

Peron has 11 parking spaces for aircrafts and 25 parking spaces for An-2 aircraft (p.

 there are aircrafts onthe platform that have not been used for a long time. The cover of the platform has no damage of the seams that are similar to those fixed on the runway.

Tere is no meteorological equipment and radio equipment of the landing system at the aerodrome. The light-signaling equipment (input and stop lights) at the aerodrome is available, but it is no in good to use it.

The airport terminal includes a passenger room with a total area of ​​1500 m2, which includes an international sector of 800 m2

The air traffic control system with the aerodrome control tower block is located togetther with a passenger terminal

Other building and facilities of the airport, as well as unfinished construction, require an additional specialized survey to determine the possibility and feasibility of their restoration, completion or safe operation.

Current airport facilities require a complete inventory and certification in order to further integrate them into a plan for reconstruction or dismantling.

The outer perimeter fencing of the aerodrome does not meet today's security requirements and is subject to the replacement and addition of elements of perimetric alarms and video surveillance.

Airport engineering services require technical inventory. In addition, the airdrome requires the installation of a drainage system and the construction of sewage treatment facilities.

Priority of implementation of Khmelnytsky airport reconstruction project

The airport reconstruction project is recommended to be divided into two stages:

⦁ Stage 1 - Priority work to restore airport;

⦁ Stage 2 - Reconstruction taking into account long-term development.

The first stage includes:

⦁ Primary acquisition.

on the environmental impact assessment; about geodetic surveys; geological exploration;

calculation of the capacity rating of coatings (definition of the friction coefficient ); about technical inventory and certification of the current buildings, structures and engineering networks;

obtaining of city-planning conditions and constraints on the development of a land plot;

getting standart specification

⦁ Development of the project design (stage "Project") in accordance with the project approved by the customer Designing.

⦁ State building expert examination and approval of design estimates.

⦁ Reconstruction of airfield coverings with an area of ​​147 820 m2 (with the preliminary development of working documentation).

⦁ Reconstruction of passenger terminal and aerodrome control tower (with preliminary development of working documentation).

⦁ Reconstruction of existing and construction of new high-priority engineering networks (with the preliminary development of working documentation).

⦁ Installation of light signaling and meteorological equipment (with the preliminary development of working documentation).

⦁ Acquisition of the minimum amount of equipment for service and operation of the airport.

⦁ Commissioning and certification.

The second stage is the collection of the primary data, the development of design estimates documentation, construction, commissioning and certification of the following objects:

⦁ The extension of the landing strip for 300 m longer

⦁ Construction of the steering track

⦁ Extension of the platform

⦁ The system of landing IB8 category 1 from both directions

⦁ Azimutally-distant radio sea mark

⦁ Extension of the passenger terminal

⦁ Freight terminal with customs warehouse

⦁ Emergency and rescue station (basic)

7   Warehouse

⦁ Airfield service base and specialist base

⦁ Acquisition of equipment for the maintenance and operation of the airport

⦁ Catering

⦁ Equipment for fencing the airdrome by alarm and video surveillance systems

⦁ Roads and platforms

⦁ Engineering networks of water supply, drainage, electricity supply, communications, etc.

8 List of airport facilities after reconstruction

The Airfield

The Artificial landing strip (2500x45m)

The steering Track

The peron for aircrafts of the code letter "C"

The peron for aircraft of the code letter "B"

The peron for aircraft of the code letter "A"

The equipment for main activity

radio equipment

The landing system is a category 1 with both directions

The Azimutno-long-range radio sea mark UOYA / OME o Light-signaling equipment

The meteorological equipment

Terminals

The passenger Terminal with Air Traffic Controller and Airfield Dispatch Tower on Freight Terminal with Customs Structure

The emergency and service infrastructure

The central distribution point

The boiler room

The water Drilling System

The treatment facilities

 The Emergency and rescue station (base)

The Fuel lubricant warehouse

 The Airfield Service Base

The special Bus Station

 The catering

The patrol Road

The perimeter fencing of the aerodrome with alarm systems and video surveillance

The engineering networks of water supply, drainage, electricity, communication, etc. The roads and the site

9 Recommendations

In order to raise funds for the implementation of certain parts of the project, it is necessary to restore the airline activity as the first step.

Before task approval one has to determin the critical aircraft that has to be attractive for private investors.

Before the forming task, it is necessary to evaluate the impact of the facilities on the environment in accordance with the requirements of the Law of Ukraine and conduct a procedure for public hearings.

According to the ICAO Norms and in accordance with the "Certification Requirements for Civil Aerodromes of Ukraine", it is necessary to determine the aerodrome class and length of the landing strip .

At the stage of the collection of initial data, it is also necessary to conduct studies on the determination of the RSC (runway capacity) and the assignment of a new friction coefficient coverage for the ASC of the critical aircraft. In the instrumental survey of runways it is recommended to apply additionally modern methods of inspection, for example, thermal- imaging.

It should be noted that probably due to the high level of groundwater, the coverage in the winter is prone to raising, especially in the area of ​​slabs. Therefore, at the reconstruction of the aerodrome there is a need for a complex of water draw down works, the installation of drainage collectors for the removal of surface runoff and (possibly) groundwater from the coating.

The final decisions are made at the design stage, after receiving all the initial data and a positive conclusion after the public hearings.

To restore the airport's work, it is mandatory to install meteorological set equipment, in accordance with the certification requirements.

We have to have the light signal equipment, at least in the minimal configuration in order to provide uninterrupted operation of the modern aviation technology at the aerodrome.

The installation of radio-technical means of landing is possible at the second stage of the project implementation.

Restoration of the airport's activity is a mandatory condition for the implementation of the second stage of the project. It involves public and private investors.

In case of the attracting state funds for the implementation of the aerodrome reconstruction project, then one has to transfer it to the state ownership.

Typical decisions for the reconstruction of airfield coverings and extension of the landing strip are shown in Fig.1 and Fig.2, respectively.

Fig.1 Reconstruction of current airfield coverings

⦁ Cement concrete ВЗ5 М450 Р150Н=35-40 centimeters according state standart B.2.7-43-96

⦁ Fracturing material - geotextile thickness up to 10 mm according to state standart 8542: 2015

2. The leveling layer from PSSCH (C-7 + discs 50% х50%) treated with cement PPC 500 M-75 H = 20-30st

With of the current cover

Width of the current ShZP (42m

Stratva SSO 100x100 pipe with / = 80

New coating arrangement 3-4 m ^ and • I-4M

Wells of the CRO

Extension of the current SZPSS 1. Armobeton В27,5 М350 И = 0,23м according to state standards Б.В.2.7. 43-96. 2 Sandpaper M40 b = 0,2m according to state standards B V.2.7-207: 2009 C- A layer of waterproofing material Soil (susi) is treated with organic binders 3-5% of the weight of the soil

1. Cement concrete В35 М450 Р150б = 0,35м according to state standardsВ.2.7-43-96 1. Cement concrete В35 М450 Н = 0,35-0,4м according to state standards В.2.7-43-96

2. Cement concrete В7,5 М100 Н = 0,30м according to state standards В.2.7-43-96

2. Thickness-separating layer from geotextile thickness to 10mm according to state standarts 8542:

3. sand-and-cement mix M40 Іi = 16 cm according to state standards B V.2.7-207: 2009

4. Mixture of sandy soils 50% and rock removal50%) b = 1.5m (analogue MA Borispol)

5. Rubbane spring according to the method of jamming of geocells with strength 60/60 kt / m (two grids) H = 30st (analogue of MA of Kharkov)

6. Leveling layer from PSSCH (C-7 + drop 50% х50%)

treated with cement PPC 500 M-75 b = 20st

2015 and

⦁ Arrangement of soil-lime layer MU / IgT ^ ep -25005 Tov.I = 30st. according to state standards B.V.2.7-30-95

⦁ Current coverage

Approximate schedules for the implementation of individual parts of the project, the design of the  airport overall planning  and the estimated cost of construction (reconstruction) of the airport facilities are given in the annexes.

Annex 1. General timetable for implementation of the project

п.п.

Найменування об'єктів/ Роки  names of facility /years/

2018

2019

2020

2021

2022

2023

2024

2025

1

Етап 1 - першочергові роботи для відновлення діяльності

Stage 1 - Priority work for businees restoration

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1

Збір вихідних даних

Collecting output data

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2

Розроблення проектно-кошторисної документації

Development of design and estimate documentation

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3

Державна будівельна експертиза

State Building Expertise

 

 

 

 

 

 

 

____ !

1.4

Реконструкція аеродрому

Reconstruction of the aerodrome

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5

Реконструкція пасажирського терміналу і аеродромно-диспетчерської вежі

Reconstruction of the passenger terminal and the aerodrome control tower

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6

Реконструкція і будівництво першочергово необхідних інженерних мереж Reconstruction and construction of the first priority of the necessary engineering networks

 

 

 

 

 

 

 

 

1.7

Встановлення світло-сигнального та метеообладнанняInstallation of light signaling and meteorological equipment

 

 

 

 

 

 

 

 

1.8

Придбання техніки для обслуговування та експлуатації аеропортуAcquisition of equipment for maintenance and operation of the airport

 

 

 

 

 

 

 

 

1.9

Введення в експлуатацію та сертифікація

Commissioning and certification

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Етап 2 - реконструкція з врахуванням перспективи Stage 2 Reconstruction with perspective

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1

Подовження ШЗПС на 300 м

Extension of the SZPS landing strip to 300 m

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

Будівництво руліжної доріжки

Construction of the steering track

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3

Розширення перону

Extension of the platform

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4

Система посадки ІБ8 1 категорії з обох напрямків Landing system IB8 1 category in both directions

 

 

 

 

 

 

 

 

2.5

Азимутально-дальномірний радіомаяк УСЖ/ОМЕAzimutally-long-range radio see mark OSC / OME

 

 

 

 

 

 

 

 

2.6

Розширення пасажирського терміналу

Extension of the passenger terminal

 

 

 

 

 

 

 

 

2.7

Вантажний термінал з митним складом

Freight terminal with customs warehouse

 

 

 

 

 

 

 

 

2.8

Аварійно-рятувальна станція (базова)

Emergency and rescue station (basic)

 

 

 

 

 

 

 

 

2.9

Склад ПММ Warehouse of the PMM-?

 

 

 

 

 

 

 

 

2.10

База аеродромної служби та спецавтобаза

Base of aerodrome service and specialist base

 

 

 

 

 

 

 

 

2.11

Придбання техніки для обслуговування та експлуатації аеропорту

Acquisition of equipment for the maintenance and operation of the airport

 

 

 

 

 

 

 

 

2.12

Кейтерінг Catering

 

 

 

 

 

 

 

 

2.13

Обладнання огородження аеродрому системами сигналізації та відеоспостереженняEquipment of airfield fencing by systems of alarm and video surveillance

 

 

 

 

 

 

 

 

2.14

Інженерні мережі водопостачання, водовідведення, електропостачання, зв’язку тощоEngineering networks of water supply, drainage, electricity supply, communications, etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.15

Дороги і площадки Roads and playgrounds

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annex 2. Distribution of expenditures on objects in terms of years

п.п.

 

Найменування об'єктів/ Рокиnames od facility /years/

2018

2019

2020

2021

2022

2023

2024

2025

1.

 

Підготовчі роботи Pri- construction activities

 

10 000

2 000

2 000

2 000

2 000

2 000

 

2.

 

Земляні роботи Excavation

 

20 000

20 000

60 000

1 000

2 000

2 000

 

3.

 

Будівництво нових аеродромних покриттів

Construction of new airfield coverings

 

 

 

105 000

 

 

 

 

4.

 

Реконструкція існуючих аеродромних покриттівReconstruction of existing airfield coverings

 

250 000

 

 

 

 

 

 

5.

 

Будівництво нової АРС (базової)Construction of the a new Emergency rescue station(base)

 

 

 

 

15 000

 

 

 

6.

 

Будівництво нової водовідвідної мережіConstruction of a new drainage network

 

9 000

 

3 000

 

 

 

 

7.

 

Будівництво очисних спорудConstruction of sewage treatment plants

 

6 500

 

 

 

 

 

 

8.

 

Система посадки ІЬ8 І категорії з обох напрямківThe system of landing IV8 category I from both directions

 

 

 

 

 

 

80 000

 

9.

 

Азимутально-дальномірний радіомаяк УОКЛЖЕ Azimuth-distance beacon AREA

 

 

 

 

 

 

 

20 000

10.

 

Метеообладнання. Meteorological equipment

5 000

5 000

 

 

 

 

 

 

11.

 

Система ССО І категорії з обох напрямківSystem of SDO I category from both directions

30 000

35 000

 

 

 

 

 

 

12.

 

Будівництво периметрового огородженняConstruction of perimeter fencing

 

16 000

 

2 000

 

 

 

 

13.

 

Будівництво патрульної автодороги, м2Construction of a patrol road, 17 000 m2

 

 

 

 

17 000

 

 

 

14.

 

Периметрова сигналізація, відео спостереженняPerimetric signaling, video surveillance

 

 

 

 

 

 

 

15 000

15.

 

Будівництво нового вантажного терміналу. Construction of a new cargo terminal

 

 

50 000

100 000

 

 

 

 

16.

 

Реконструкція пасажирського терміналуReconstruction of the passenger terminal

 

25 000

 

6 000

6 000

6 000

6 000

6 000

17.

 

Реконструкція блоку КПР з АДВReconstruction of the Radio Range Beacon Unit with ADV

 

45 000

 

 

 

 

 

 

18.

 

КейтерингCatering

 

 

 

 

 

 

5 000

 

19.

 

Будівництво складу ПММ Construction fuel lubricants warehouse

 

 

 

 

 

 

 

70 000

20.

Будівництво котельніConstruction of the boiler house

 

15 000

 

 

 

 

 

 

21.

Будівництво ЦРП з ТПConstruction of Centrally Distributed Substation with Transformer Station 1

 

12 500

 

 

 

 

 

 

22.

Будівництво бази аеродромної службиConstruction of the base of the airfield service

 

 

 

 

 

8 000

 

 

23.

Будівництво спецавтобазиConstruction of a special car depot

 

 

 

 

 

 

10 000

 

24.

Зовнішні та внутрішньо площадочні інженерні мережі (електропостачання, зв'язок, водопостачання каналізація, теплопостачання)External and inter-site engineering networks (electricity, communications, water supply, sewage, heat supply

 

15 000

5 000

5 000

5 000

5 000

5 000

5 000

25.

Свердловинний водозабірWell-water intake

 

5 000

 

 

 

 

 

 

26.

Будівництво автодоріг та площадокConstruction of highways and platforms

 

 

3 000

3 000

3 000

3 000

3 000

 

27.

Reconstruction of the current highways and platforms Реконструкція існуючих автодоріг та площадок

 

6 000

 

 

 

 

 

 

28.

Витрати на придбання спецтехніки для аеропортуCosts for the purchase of special equipment for the airport

10 000

15 000

7 000

7 000

7 000

7 000

7 000

5 000

29.

Проектні роботи (в т.ч. інженерні вишукування та сертифікаційні матеріали)Project work (including engineering surveys and certification materials

8 000

2 000

7 000

7 000

7 000

7 000

7 000

 

             

 

Annex 3 Capital investment in terms of years thoudands grvn

Annex 4. Schedule for the implementation of the 1st stage of the airport reconstruction (restoration of activities)

Найменування об'єктів/ місяці names of facilities

1 quater

1-ий кв. 2018

2quater

ІІ-ИЙ кв. 2018

3 quater

 ІІІ-ий кв.2018

4quater

ІУ-ий кв. 2018

1 quater

1-ий кв. 2019

2quater

ІІ-ий кв. 2019

3 quarter

ІІІ-ий кв.2019

4quater

ІУ-ий кв.2019

1

Етап 1 - першочергові роботи для відновлення діяльності

restoration business work

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1

Збір вихідних даниCollecting output data

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1

оцінка впливу на довкілляEnvironmental Impact Assessment

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2

геодезичні вишукування

geodetic surveys

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.3

геологічні вишукування

geological surveys

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.4

розрахунок несучої здатності покриттів (РС1М)

 capacity rating (РС1М)

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.5

технічна інвентаризація і паспортизація існуючих будівель, споруд та інженерних мереж

technical inventory and certification of existing buildings, structures and engineering networks

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.6

отримання містобудівних умов та обмежень

obtaining city-planning conditions and restrictions

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.7

отримання технічних умов

obtaining specifications

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2

Розроблення проектно-кошторисної документації

 Development of design and estimate documentation

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3

Державна будівельна експертиза і затвердження ПКД

State building expert examination and approval of Design Estimate Documentation

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4

Вибір генеральної підрядної організації (по об'єктах)Selection of a general contractor (on objects)

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5

Реконструкція аеродрому

Reconstruction of the aerodrome

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5.1

підготовчі та земляні роботиpreparatory and excavation

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5.2

реконструкція аеродромних покриттів

reconstruction of airfield coverings

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5.3

встановлення огородження

installation of the fence

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6

Реконструкція пасажирського терміналу і АДВ

Reconstruction of passenger terminal and Aerodrom Control Tower

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6

Реконструкція і будівництво інженерних мереж

Reconstruction and construction of engineering networks

 

 

 

 

 

 

 

 

 

водостічно-дренажна мережа drainage network

 

 

 

 

 

 

 

 

 

очисні споруди sewage treatment plants

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Centrally Distributed Substation with Transformer Station

 

 

 

 

 

 

 

 

 

котельня

boiler house

 

 

 

 

 

 

 

 

1.7

Встановлення світло-сигнального та метеообладнання

 Installation of light signaling and meteorological equipment

 

 

 

 

 

 

 

 

1.8

Придбання аеродромної техніки

Purchase of aerodrome equipment

 

 

 

 

 

 

 

 

1.9

Введення в експлуатацію та сертифікація

 Commissioning and certification

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annex 7. Estimated cost of construction and reconstruction of objects

№№

по ГП

Title Найменування

Indicator Показник

1-ий stage

Етап

2-ий stage Етап

Total Всього

Cost in grvn (thousand)Вартість, тис. грн.

Аеродром Aerodrom

1.

 

Підготовчі роботи Business reconstruction work , га

170/205

10 000

10 000

20 000

2.

 

Земляні роботи, мли. м3

Earthworks,

0,2/0,85

20 000

85 000

105 000

3.

 

Будівництво нових аеродромних покриттів, м2

Construction of new airfield coverings

ЗО 000

 

105 000

105 000

4.

 

Реконструкція існуючих аеродромних покриттів, м2

Reconstruction of current airfield coverings,

147 820

250 000

 

250 000

5.

7

Будівництво нової АРС (базової)

Construction of a new Emergency Rescue Station (base) facility

об 'єкт

object

 

15 000

15 000

Водостічно-дренажна система аеродрому

The drainage system of the aerodrome

6.

 

Будівництво нової мережі, п. м.

Construction of a new network

5 500/ 7 000

9 000

3 000

12 000

7.

ІЗ

Будівництво очисних споруд, об 'єкт

Construction of the sewage treatnent plants facility object

об 'єкт

object

6 500

 

6 500

 

Засоби посадки, радіотехнічне та навігаційне обладнання. Метеоза

безнечення

Landing equipment, radio engineering and navigational equipment. Meteoexception

8.

17,18

Система посадки И81 категорії з обох напрямків

The system of landing of the I81 category on both sides

system система

 

80 000

80 000

9.

20

Азимутально-дальномірний радіомаяк УОЛ/ИМЕ

Azimuth and long-range radio beacon UOL / IME object

object об 'єкт

 

20 000

20 000

10.

21

Метеообладнання

 Meteorological system

system система

10 000

 

10 000

Світлосигнальне обладнання

Light-emitting diode equipment

pproa

15

Система ССОІ категорії з обох напрямків

 The Aproach Light System of the category from both directions system

system система

65 000

 

65 000

Авіаційна безпека

12.

23

Будівництво триметрового огородження, п. м.

Construction of a three-meter fence

  • 500/
  • 300

16 000

2 000

18 000

13.

22

Будівництво патрульної автодороги, м2

Construction of a patrol road

32 700

 

17 000

17 000

 

14.

 

Периметрова сигналізація, відео спостереження

Perimetric signaling, video surveillance system

system система

 

15 000

15 000

Службово-технічна територія

Service and technical territory

15.

2

Будівництво вантажного терміналу

Construction of the cargo terminal facility

object

об ’єкт

 

150 000

150 000

16.

1

Реконструкція пасажирського терміналу

Reconstruction of the passenger terminal of the object

object

об ’скт

25 000

ЗО 000

55 000

17.

1

Реконструкція блоку КПР з АДВ

Reconstruction of the Radio Range Station unit with the Aerodrom Control Tower entity

oblect

об ’єкт

45 000

 

45 000

18.

3

Кейтеринг

Catering

object

об ’єкт

 

5 000

5 000

19.

12

Будівництво складу ПММ

Construction fuel and lubricants warehouse

object

об ’єкт

 

70 000

70 000

20.

9

Будівництво котельні

Construction of a boiler-house

object

об ’єкт

15 000

 

15 000

21.

8

Будівництво ЦРП з ТП(трансформаторними підстанціями)

Construction of the Centrally Distributed Substation with Transformer Station

object

об ’єкт

12 500

 

12 500

22.

4

Будівництво бази аеродромної служби

Construction of the aerfield service base

object

об ’єкт

 

8 000

8 000

23.

11

Будівництво спецавтобази

Construction of the special motor depot

object

об ’єкт

 

10 000

10 000

24.

 

Зовнішні та внутрішньо площадочні інженерні мережі (електропостачання, зв'язок, водопостачання каналізація, теплопостачання)

External and internal area engineering networks (electricity, communications, water supply, sewage, heat supply

object

об ’єкт

15 000

ЗО 000

45 000

25.

10

Свердловинний водозабір

Well-water intake object

object

об ’єкт

5 000

 

5 000

26.

 

Будівництво автодоріг та площадок, м2.

Construction of highways and platforms

15000

 

15 000

15 000

27.

 

Реконструкція існуючих автодоріг та площадок,

of current highways and platforms

17 000

6 000

 

6 000

28.

 

Витрати на придбання спецтехніки для аеропорту

Costs for the purchase of special equipment for the airport

 

25 000

40 000

65 000

29.

 

Проектні роботи (в т.ч. інженерні вишукування та сертифікаційні матеріали)

Project work (including engineering surveys and certification materials)

 

10 000

35 000

45 000

Загальна вартість, тис. грн.

Total costs grvn (thousand)

545 000

745 000

1 290 000

 

 

Дивіться також