Віце-президент ICC Ukraine долучився до обговорення перспектив розвитку сфери прямого продажу

У столиці пройшла Міжнародна конференція «Почни з малого – досягнеш більшого», організована за підтримки Світової федерації асоціацій прямого продажу, Міжнародної конфедерації товариств із захисту прав споживачів, за інформаційного супроводу CIPE та Української ради бізнесу.

Відкрив конференцію Президент Української асоціації прямого продажу Томаш Мурас. Він азначив, що у минулому році ключовим словом у підприємництві було «розчарування». За його словами, у цьому році ситуація кардинально змінилась:

«Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук сказав, що сьогодні всі повинні думати як підприємці. І це підтверджують актуальні дослідження, згідно з якими 38 відсотків українців хочуть відкрити свій бізнес. Здебільшого це чоловіки з високими статками, які не бояться інвестувати. Правда, тут постає ще й питання довіри. Адже 63% довіряють саме малому бізнесу, і тільки 8% – олігархам».

Про виклики для індустрії прямого продажу в Україні та світі розповіла Тамуна Габілая, виконавчий директор Світової федерації асоціацій прямого продажу, яка навела статистичні дані про ріст індустрії прямого продажу в цілому світі: за минулий рік оборот склав 192 млрд дол. Жак Коснефрой, директор Федерації прямого продажу Франції, розповів про досвід та систему освіти його країни, як університети навчають індивідуальних підприємців.

У рамках конференції «Почни з малого – досягнеш більшого» пройшли дискусії щодо настроїв малого бізнесу, регіональних аспектів підприємництва та лідерства.

Тарас Демкура, віцепрезидент Міжнародної торгової палати, співінвестор проекту БІЗНЕС100 виступив на конференції з темою: «Сучасне підприємництво: регіональний аспект» та поділився своїм 30-річним досвідом ведення бізнесу, 23 з яких – займався бізнесом прямих продажів.

«Для мене дана тема дуже близька, оскільки з 2018 р. ми запустили бізнес-курс MESH для студентів Києва, Черкас, Тернополя, Львова, направлений на вивчення основ підприємництва та ознайомлення з технологією рекомендаційного маркетингу. Це своєрідний симбіоз теорії та практики.

Досвід Франції підтверджує мою теорію про неймовірний потенціал України у розвитку МСП та рекомендаційного маркетингу, який може дати понад 100 тис нових робочих місць!

На знак україно-французької дружби вручив Жаку мистецький альбом «Таїна Пінзеля», присвячений творчості геніального митця вісімнадцятого століття Іоану Пінзелю, та спеціально виданий до виставки робіт митця у Луврі у 2012 р.» – написав Тарас Демкура на своїй сторінці у ФБ.

Ярослав Железняк, перший заступник голови Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики, розповів про удосконалення законодавства для ФОП.

Однією з тем дискусії стали досягнення кампанії Національної бізнес-коаліції щодо прийняття ряду законопроектів на виконання ТОП-10 пріоритетів бізнесу. Зокрема, запровадження безкоштовних РРО у смартфонах, об‘єднання звітности ЄСВ та ПДФО, впровадження єдиного рахунку для сплати податків тощо.

Роман Гопцій, старший менеджер Офісу підтримки реформ при Міністерстві фінансів України, розповів:

«Попри те, що революційні закони про програмне РРО сприймаються через призму фіскалізації, їхня головна ідея – це відкриття нових можливостей. Єдиний спосіб змінити відносини платника податків і податкового органу – зробити це через діджіталізацію і виключення людського впливу».

Він також наголосив на тому, що бізнесу буде надано безкоштовне програмне забезпечення у тестовому режимі – для ознайомлення і внесення пропозицій щодо покращення роботи.

Олег Гетман, фахівець Економічної експертної платформи, зазначив що Парламентом прийнято багато позитивних законів, зокрема щодо об’єднання звітності по ПДФО та ЄСВ, запровадження єдиного рахунку для сплати всіх податків, підняття граничних порогів для 2 групи ССО, ліквідацію обов’язкового ведення КОРО тощо. В той же час є і кілька негативних прийнятих норм, які потребують змін, зокрема щодо тотальної фіскалізації 2 та 3 груп ССО. Олег навів приклади 6 країн Європи, у яких також є спрощені системи та досить значні виключення для застосування РРО.

Надія Бедричук, виконавчий директор Української асоціації прямого продажу зазначила, що підприємцям необхідна визначеність, досить складно працювати, а особливо – починати бізнес – коли умови роботи постійно змінюються. Малий бізнес сподівається на покращення умов роботи та позбавлення від зайвої фіскалізації там, де це економічно не доцільно.